Re-opening May 6! // réouverture le 6 mai

Canada’s Penitentiary Museum is pleased to announce we will be re-opening for our summer season on Monday, May 6. Our hours will be 9am to 4pm, Monday to Sunday. We’re excited to see you, and we’re looking forward to a great summer 2024!

For more information, please phone: 613.530.3122 or e-mail us at info@penitentiarymuseum.ca

The photo shows the old summer cottage once part of our complex and used by Warden Lavell’s family, c. 1890.

///

Le Musée pénitentiaire du Canada est heureux d’annoncer sa réouverture pour sa saison estivale le lundi 6 mai. Nos heures d’ouverture seront de 9 h à 16 h, du lundi au dimanche. Nous avons hâte de vous voir et nous nous réjouissons de passer un bel été 2024 !

Pour plus d’informations, veuillez téléphoner : 613.530.3122 ou envoyez-nous un courriel à info@penitentiarymuseum.ca

La photo montre l’ancien chalet d’été qui faisait autrefois partie de notre complexe et était utilisé par la famille du directeur Lavell, vers 1890